Guldkorn

Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Schrink - 6 juli 2008 21:33

Hört talboken Människohamn av John Ajvide Lindqvist (författaruppläsning). Som det brukar vara vid författaruppläsningar så är denna del bra. Boken börjar också rätt bra med en familj på utflykt till en fyr på en ö. Där försvinner dottern spårlöst. Sedan börjar den invecklade och mördande tråkiga berättelsen om varför hon försvann. Man strunar blankt i vilka som dör, återuppstår, är vålnader eller drömmar. Det är en prestation att orka igenom boken. Det som gör att man ändå inte slutar är att hoppet om en uppryckning finns så pass länge att man sen ändå hör klart. Betyg 2/7 (och det är för att uppläsningen är bra).

Av Schrink - 6 juli 2008 09:52

Oj vad jag längtade till Göteborg igår kväll, jag var in flera gånger för att se hur de kommenterade Springsteen-konserten på Aftonbladet o Expressen. Såg nu på morgonen att de var helt lyriska. Ringde dottern o hennes man (som fått våra biljetter), dottern hade inte ens tyckt att det var bra. Hur kan denna dam vara släkt med mig??? Nå, nu gäller det om de hinner köra hem innan deras dotter somnat ikväll (knappast troligt, långt att köra) och jag längtar efter en ostörd natt, för jag är ganska trött. Hur fixar de kvinnor som får barn vid femtio alla nattstörningar utan att flippa ut??

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards