Guldkorn

Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Schrink - 25 maj 2008 21:41

Sverige har i a f en lite mer avslappnad attityd än många andra länder och då tänker jag på Björn Gustavsson som var grym (som vanligt) igår med sin spelade nervositet och dåliga engelska. Det hade varit ännu roligare om han hållit fast vid Sverige 12p så de tvingats korrigera honom.


See you in Moskow

Av Schrink - 25 maj 2008 21:38

För varje år trissas Sveriges vinstchanser i ESC upp till max. I fjol trodde jag på Sverige men inte i år. Perelli sjunger bra men har ingen riktig utstrålning på scen, inte så där varmt och äkta i alla fall. Allt är FÖR precist.


Jag har under resans gång tyckt Azerbadjan var bäst men de föll ner till tredje plats på min lista igår, framträdandet var inte hundra och dessutom har Portugal blivit mer o mer en favorit. Hon var bäst. Jag tyckte även Albanien var oväntat bra.


Drömmen om att få slåss om biljetter till ESC-final i Stockholm får alltså vänta till tidigast 2010. Nog för att det skulle vara häftigt åka till Moskva, de kommer nog att slå  på stora trumman när det är dags.

Av Schrink - 25 maj 2008 21:36

I fredags såg vi John Fogerty på Hovet. Han är min kanske största favorit genom tiderna (i tät kamp med Elvis men han är det lite svårt att få se). Han var grymt bra. Vi satt också så bra att det var sjukt. Jag blir som förbytt på konserter, från ganska tillbakadragen taggar jag upp mer och mer för varje låt och glömmer alla runt omkring. Är nu blå i handflatorna av allt klappande.


Nya CDn är också en av hans bästa soloCD, några riktigt bra låtar...

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards