Guldkorn

Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Schrink - 21 maj 2008 20:44

Internet försvann igår eftermiddag och först ikväll fick vi igång det. Det är pinsamt vad instängd man känner sig utan koll på nyhetssajterna, särskilt efter första ESC-semin.


Scenen var den snyggaste nånsin. Synd att så många PINSAMT DÅLIGA låtar och artister uppträdde. Estland måste vara lågvattenmärket genom alla år. Även om videon var bättre var live-versionen av Day after day (Azerbadjan) min solklara favorit. Tyckte också San Marino, Armenien och Rumänien var ok. Fast jag måste erkänna att det är Greklands bidrag jag nynnat på idag, röst- dans- låt- och röstkopian av Britney Spears. Säkert topp-tio på lördag.


F ö hade jag Polen rätt högt när jag sett videoversionerna men hon föll pladask när man såg och hörde henne live. Vem röstade på henne???


Kvällens roligaste var dock att Finland gick vidare fast de sjöng på finska. Har ju en finsk "måg" i familjen så det är extra kul därför (dock ingen schlagerälskare, han sitter just nu och med ett protestgäng på E4 (miljö, bilar etc).

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards