Guldkorn

Alla inlägg den 1 april 2008

Av Schrink - 1 april 2008 23:06

Tar snart bort omröstningen om svenriges bästa deckarförfattare. Stieg Larsson leder stort med 26% av rösterna. Inte oväntat kanske (även om jag själv utan tvekan väljer Roslund Hellström).

Av Schrink - 1 april 2008 22:55

Har förslag på möjliga vinnare i ESC

Ryssland, kille som varit med förr (jag tror han kom tvåa) och han sjunger

   väldigt bra.

Serbien, har alltid starka ballader. Grymt snygg musik och hon sjunger bra.

Azerbadjan, inte nämnd nånstans än men de sjunger ju enormt bra,

   spännande låt. Mycket hänger väl på scenshowen eftersom det är en sån

   låt som kräver att det blir snyggt på scen


Men det är mycket mer svårtippat nu. Vi har vunnit pengar många år på vinnare men ifjol hade jag ingen tanke på att den tråkiga låten skulle vinna.

Efter en andra lyssning ikväll har jag mina (nuvarande) topp4:

1. Azerbadjan. 2. Serbien. 3. Polen. 4. Ungern



Av Schrink - 1 april 2008 20:35

Den 8 april är det förhandsvisning i vissa städer av Min brors flickvän. Har själv hämtat biljetter idag (icke-guldkortsinnehavare kan hämta imorgon).

Av Schrink - 1 april 2008 20:27

För er som gillar blåsningsfilmer typ The Sting, Ocean´s 11 etc kan det här vara nåt. Handlar om ungt mattesnille som drömmer om läkarutbildning men har inte råd. En av professorerna erbjuder honom att vara med i ett team av korträknare i Black Jack... Det här var mycket bättre än jag trodde. Inte en långtråkig minut. Betyg 8/10

Av Schrink - 1 april 2008 10:59

Efter gårdagens något riskfyllda pirog har magen inte varit sig lik. Men nån matförgiftning har jag inte och jag är SÅ tacksam för detta. Jag har nu rensat ur kylen på allt som ens närmat sig bäst-före-datum för att vara på den säkra sidan. Imorgon ska jag vara pigg, då kommer min man och son hem från semestern. Nästa gång är det min tur att åka.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards