Guldkorn

Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Schrink - 17 februari 2008 21:10

Johnny Depp är oscarsnominerad för rollen som Sweeny Todd. Det är en musikal, men en mer blodig sån än vanligt. Handlar om en barberare som förlorar sin familj och så småningom börjar hämnas. Han hyr rum av en kvinna som har en liten bar, spelad av Helena Bonham Carter. Alan Rickman spelar domare. Det är blodigt, imponerande text på sångerna och Depp är magnifik (när är han inte det förresten). Betyg 8/10

Av Schrink - 17 februari 2008 08:18

Jag lyssnade igenom låtarna ett par gånger igår kväll (väntade på en något sen son) och kan konstatera att den här semifinalomgången nog är den bästa sedan man införde semi, tre låtar där det är helt omöjligt att säga vilken som är bäst... En sak känner jag mig dock ganska säker på och det är att Rongedal (som jag hade som etta igår) blir man fortare trött på medan Androla (var det så proffsbloggarna hittat på för att det ska gå fortare att skriva??) lyfter efter några lyssningar. Men jag tror att tidigare Carola-anhängare är besvikna på att hon sjunger en lite annan genre än hon brukar och av Andreas-fansen är det säkert många som ser ner på Carola. Men med fokus på låtarna, om de bara gör en lite bättre scenshow (vilket är ett måste i melo.sammanhang men bara är patetiskt i konserter) borde de ju gå vidare från Kiruna till Globen där jag dock inte tror de rår på Sanna Nielsen (jag hoppas dock att alla låtar som möjl går vidare från igår vinner över förra veckans urusla...

Av Schrink - 17 februari 2008 08:13

Vi har haft en hel del diskussioner om kringarrangemanget kring Melodifestivalen.

1. Scenen är den fulaste i mannaminne, ser inte färdig ut. Fjolårets med den snygga trappan var enormt mycket bättre.

2. Kläderna- Precis som det skrivits om i alla tidningsbloggar har ju de flesta svart. Det är väl typiskt att året efter en mörk, dyster, urtråkig vinnare så hakar man på med liknande stuk. Jag tror det är en av orsakerna till att Rongedal gick vidare (om än givetvis låt o sång var största orsaken).

3. Hur bra Luuk än kan vara känns det lite så där att ha samma programledare om ifjol.

4. Stackarn Noon (eller vad hon nu heter) måste ha fått tag på urusla manus. Och det i sin tur får ju vissa, lite mindre scenvana, artister att helt tappa kollen över vad (i vissa fall ATT) de bör svara nåt passande. Det där inslaget bör strykas.

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards