Guldkorn

Alla inlägg den 16 februari 2008

Av Schrink - 16 februari 2008 21:55

Rongedal var bäst, det tyckte då jag och min 19åriga dotter. Och Carola + Andreas skulle ha haft andra platsen. Men det var ok med Sanna Nielsen också. Det var så mycket bättre startfält än förra veckan. Synd att det blir så att åtta halv-b-iga låtar hamnar tillsammans och att minst tre riktigt bra och säkert sex som är bättre än alla i första omgången hamnar tillsammans. Jag tyckte eg bara att Ola och The Nicole (bara namnet får det ju att krypa) var dåliga. Lasse Lind var en positiv överraskning och Andra generationen som jag dissade helt efter svt-lyssningen lyste mycket när man såg dom. Jag röstade aldrig ikväll, men i Kiruna får jag nog offra några samtal så jag får se Carola o Andreas i Globen...

Av Schrink - 16 februari 2008 18:22

Tre riktigt bra låtar ikväll, Rongedal, Sanna Nielsen och Johnson/Häggqvist. Alla tre borde få gå till final. F ö har jag svårt att säga vad som är ok eller inte, det beror mycket på framträdandet. En del har väl lite osäkra röster och om de blir nervösa kan det gå riktigt dåligt. Man minns ju Addis black widdows härom året. Tycker personligen att av själva låtarna är Olas låt Love in stereo sämst, jag kan inte med den typen av opersonlig plastmusik. Men han är ju rätt populär så han kan mycket väl komma till andra chansen.

Av Schrink - 16 februari 2008 18:18

Saskia Noorth är en holländsk deckarförfattare. Boken handlar om Karen och Mikael som flyttar m barnen utanför Amsterdam. De är rätt ensammma men blir så småningom bjudna till en middag och blir vänner med de andra i sällskapet. Men en omkommer i en mystisk brand och sedan försvinner en för att dyka upp svårt misshandlad. Rätt bra faktiskt. 5/7

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards