Guldkorn

Alla inlägg den 12 september 2007

Av Schrink - 12 september 2007 09:13

Ett öga rött hade en urusel trailer så jag hade tänkt vänta till DVDn, men jag väntade på tåg från Stockholm och det var den enda filmen på Sergel som gick i rätt tid (törs inte ta nån bio längre bort, har en tendens att gå vilse). Nå, den här filmen var lite bättre än jag trott. Det är i grunden en lite tragisk historia om en kille vars mamma just har dött. Sen är det nog tänkt att vara en rolig film med invandrarsvenska som humorgrund och många i salongen skrattade och klappade i händerna när filmen var slut (hallå SÅ bra var den inte), men å andra sidan somnade en kvinna som satt bredvid mig. Jag har inte läst boken, min dotter Angela säger att den är bra, så jag hade inga förväntningar. Skådespelarmässigt var det väl bara Hassan Brijany som var riktigt bra. Jag har också sett honom i Babas bilar och han var bra även där. Betyg 5

Presentation

Kategorier

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards